concept

Begin juli werd bekend gemaakt dat de H&M wereldwijd 170 winkels zal gaan sluiten. Door de coronacrisis, maar ook door hun nieuwe concept. De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat veel minder mensen fysiek kleding zijn gaan kopen, maar juist veel meer online. Hierdoor is het online klantenbestand van de H&M gegroeid, wat betekent dat mensen sneller via de website zullen bestellen, dan dat ze in de winkel komen om kleding te passen en te kopen.

Nieuw concept Sellpy

Het nieuwe concept van de winkelketen heet Sellpy. Dit is momenteel het grootste digitale platform in Zweden als het gaat om het kopen van tweedehandskleding. De H&M Group was al veel eerder geïnteresseerd in Sellpy, namelijk in 2011 al. Nu dit platform een onderdeel is van de Zweedse modeketen, willen ze ook graag internationaal mee verder gaan. de bedoeling is om dit in Europa uit te breiden maar ze zullen beginnen in Duitsland.

Het idee van Sellpy

Op het moment dat je online via Sellpy een tweedehands kledingstuk koop, help je de aarde om te besparen op waardevolle grondstoffen. Doordat het de grootste online winkel van Zweden is, kunnen ze iedereen makkelijker aanmoedigen vooral duurzamer te leven, en dat kan al door het kopen van tweedehands kleding. De taak van Sellpy is dan ook het makkelijker voor ons te maken om kledingstukken een tweede leven te geven.

Een kijkje op de website

Als we op de website kijken van de Zweedse Sellpy, is het eerste wat ons opvalt dat hij erg professioneel is. Bij tweedehands kleding denk je toch al gauw aan een webshop als Marktplaats of de plaatselijke kringloop, maar niets is minder waar. Je kan zoeken op merk, maat, prijs en categorie. Alles ziet er netjes en overzichtelijk uit, en geeft je het gevoel dat het goed is hier iets te bestellen. Wat betreft de merken is het erg verschillend. Je ziet Nike, Levi en Filippa K er tussen staan, maar ook Zara en H&M. In elke prijsklasse is dus wel iets te vinden.

Lees ook: Onmisbare items voor de zakelijke vrouw!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in